Porsche сменя курса, вместо EV сега фокусът са хибридите

Компанията искаше да продава почти само електромобили до края на това десетилетие, но клиентите имат друга представа за нещата

Оливер Блуме Porsche

, Porsche

Оливер Блуме

П одобно на много други компании, Porsche направи агресивен опит с електрическите автомобили. Първоначалният план беше 80% от продажбите му да бъдат изцяло електрически до 2030 г., но на годишното си събрание на акционерите в сряда, главният изпълнителен директор Оливер Блуме заяви, че това няма да се случи, макар и не поради липса на опити. Така че сега компанията поставя по-голям акцент върху хибридните системи за задвижване, но същевременно ще продължи да разширява гамата си от електрически модели.

Нашата цел беше да доставим над 80% изцяло електрически спортни автомобили до 2030 г. Една от най-амбициозните цели в цялата индустрия“, каза Блуме. „Нашата продуктова стратегия все още би ни позволила да постигнем това. С оглед на развитието на пазара обаче, това не е реалистично. Следователно, увеличаването на производството на електрически автомобили ще се адаптира гъвкаво. Към търсенето и развитието на пазара.“

Клиентите не се насочиха към електрическите Porsche, както марката се надяваше. Продажбите на Taycan спаднаха в световен мащаб миналата година, което според Porsche се дължи поне отчасти на сериозно обновяване на модела, но също и на факта, че „нарастването на електрическата мобилност като цяло протича по-бавно от планираното“. Вероятно е твърде рано да се даде окончателна присъда за новия изцяло електрически Macan, тъй като компанията все още продава модела с двигател с вътрешно горене на някои пазари до следващата година.

Но Блуме каза, че „в сегмента на SUV-овете разглеждаме нова моделна серия. Тя може да се появи на пазара към края на десетилетието – също с двигател с вътрешно горене и хибридно задвижване“.

Дали това ще е дълго обсъжданият триредов модел или нещо по-малко, което да е по-близо до Macan EV, не е ясно. Но във всеки случай Porsche ще направи много повече хибриди. Както беше обявено по-рано, Блуме каза, че версиите с двигател с вътрешно горене и електрическите версии на Panamera и Cayenne ще съществуват паралелно до 30-те години.

След силна начална фаза, сега стана ясно, че сме крачка напред от пазарните развития“, каза Блуме. „Всеобхватното и преди всичко устойчиво увеличаване на производството все още не се е материализирало. Преходната фаза вероятно ще бъде много по-дълга, отколкото се смяташе първоначално. Ето защо продължаваме да прилагаме балансиран подход: двигатели с вътрешно горене, хибриди и електрически спортни автомобили.“

В момента компанията е в трудна ситуация. В Китай продажбите са спаднали рязко, тъй като клиентите там се отдръпват от западните автомобили, а в САЩ митата усложняват пазарната ситуация драстично. В Европа пък има регулаторна несигурност, освен по-бавния от очаквания растеж на пазарно проникване на електромобилите.

Източник на статията: motor1.com

Оливер Блуме хибриди Porsche